Síguenos

Fallas

Comunicat de JCF sobre el conveni SGAE i els nous beneficis per a les Falles

Publicado

en

Davant diverses consultes fetes en Junta Central Fallera, i davant algunes informacions i comentaris incerts, aclarim alguns aspectes relatius al conveni signat entre Junta Central Fallera i la Societat General d’Autors (SGAE) així com als nous avantatges per a les comissions falleres contemplades en el mateix.

  • El conveni és una actualització del conveni existent amb anterioritat. Referent a les condicions existents anteriorment no hi ha hagut modificacions. JUNTA CENTRAL FALLERA CONTINUARÀ ABONANT els drets d’autor derivats per totes les comissions censades en JCF respecte a: exaltacions falleres, obres representades en el concurs de teatre, i totes les cercaviles realitzades per les comissions falleres. CAP COMISSIÓ censada en JCF HAURÀ DE PAGAR RES en concepte de drets d’autor per les cercaviles celebrades en les seues demarcacions, així com recollida de premis o ofrena. Eixe concepte l’assumirà, com venia fent fins al moment, Junta Central Fallera.

  • És obligació de JCF informar que les comissions de falla, igual que qualsevol altra festa popular d’Espanya, està obligada per la Llei de Propietat Intel•lectual i el Ministeri de Cultura al pagament de drets d’autor, en activitats del tipus revetles, actuacions musicals, etc. Eixa mateixa Llei de Propietat Intel•lectual li atorga a les entitats de gestió (com la SGAE) la capacitat legal de percebre i gestionar els drets d’autor dels seus associats. I per a açò s’apliquen unes tarifes supervisades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
    Pot obtenir-se més informació sobre les entitats de gestió i les tarifes generals en els enllaços:
    http://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/areas-cultura/propiedadintelectual/la-propiedad-intelectual/preguntas-mas-frecuentes/entidades-de-gestion.html
    http://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/areas-cultura/propiedadintelectual/gestion-colectiva/direcciones-y-tarifas.html
    En l’actualització del conveni, a partir de les consultes i demandes de diferents comissions realitzades en els últims mesos, i amb l’ànim de defensar els seus interessos enfront de la llei estatal vigent, s’ha inclòs un apartat pel qual les comissions de falla que vulguen adherir-se DE FORMA VOLUNTÀRIA podran beneficiar-se d’un 25% de descompte sobre les tarifes generals que supervisa el Ministeri.

Eixa bonificació és similar a la que tenen els ajuntaments i les administracions locals així com altres festes populars d’Espanya i de la qual encara no es beneficiaven les falles.

En la situació anterior a este conveni, Junta Central Fallera abonava, referent a les activitats de les comissions, per les presentacions, el concurs de teatre i les cercaviles celebrades en la setmana de Falles; igual que SEGUIRÀ PASSANT ARA. Per això se sol•licita la presentació dels programes de les exaltacions, ja que JCF ho presenta a la SGAE i la SGAE factura a JCF.

En cap cas les comissions estaven exemptes del pagament de drets d’autor per les revetles i és per açò que en els últims anys les comissions falleres han experimentat diverses inspeccions i reclamacions per part de les entitats de gestió d’acord a la potestat que els atribueix la Llei de Drets d’Autor i les tarifes del Ministeri de Cultura. L’aplicació d’estos nous avantatges es produeixen just a temps per a afavorir una rebaixa en les tarifes en el moment en què les comissions falleres celebren major número d’espectacles musicals.

L’adhesió a este conveni és totalment voluntària. NO S’OBLIGA A RES. La comissió que estiga interessada i s’adherisca podrà pagar el 75% de la tarifa general relativa a revetles i altres espectacles. La comissió que no desitge adherir-se haurà de pagar com fins ara el 100% de la tarifa general a la qual obliga la llei.

La comissió mixta de vigilància i seguiment al que fa referència al conveni és una fórmula legal utilitzada en tots els convenis i que fa referència ÚNICAMENT al seguiment del compliment de les condicions del conveni, i davant possibles problemes que puguen sorgir de la seua aplicació. En cap cas JCF va a formar part d’una comissió de vigilància sobre les comissions de falla.

D’esta manera, este nou conveni únicament suposa una diferència respecte a l’anterior: la possibilitat que les comissions que ho desitgen es beneficien d’un 25% de descompte en satisfer els drets d’autor als quals, per llei estatal, estan obligades.

banner-LLIBRETS-DE-FALLA-horizontal

Advertisement
Click para comentar

Tienes que estar registrado para comentar Acceder

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Fallas

Abierto el concurso de ideas para el diseño de las carrozas de la Batalla de Flores

Publicado

en

concurso carrozas Batalla Flores

El Ayuntamiento prepara un concurso de ideas para elegir las carrozas de la Batalla de Flores 

La originalidad y la creatividad, la calidad del diseño, así como la promoción de valores culturales y medioambientales serán los criterios que tendrá en cuenta el jurado que elegirá las mejores ideas para la confección de las 30 carrozas municipales que participarán en la Batalla de Flores de 2024.

Así lo ha establecido el Servicio de Fiestas y Tradiciones en las bases del concurso de ideas, que serán aprobadas este próximo viernes por la Junta de Gobierno Local del Ayuntamiento de València. 

 La Batalla de Flores, enmarcada tradicionalmente en la Gran Feria de València, ha alcanzado tal dimensión patrimonial a lo largo del tiempo, que el Ayuntamiento ha propuesto fomentar la participación pública en la elaboración de las carrozas que participarán en el desfile del domingo 28 de julio de 2024.

Este evento festivo fue introducido en el año 1891 por iniciativa de Pascual Frígola, barón de Cortés de Pallás y presidente de Lo Rat Penat.

La Batalla de Flores fue la primera de sus características en celebrarse en España y se inspira en los combates lúdicos similares que se organizaban, con gran esplendor, durante el carnaval en Niza, en la costa azul francesa. 

 Las personas y entidades interesadas en participar en el concurso de ideas y en la elaboración posterior de las carrozas podrán presentar sus propuestas a partir del día siguiente a la publicación de las bases en el tablón de edictos del Ayuntamiento, que está prevista para el lunes 29 de abril.

Podrá presentarse cualquier artista que haya realizado carrozas en ejercicios anteriores o aquellas personas que acrediten experiencia o acreditación profesional en el diseño o la construcción de las mismas.  

Batalla de Flores 2023

Jurado del concurso 

El comité de selección estará presidido por el concejal delegado de Fallas, quien será asistido por un secretario municipal, mientras que las tres vocalías estarán ocupadas por representantes debidamente cualificados del mundo artístico y creativo. 

El jurado evaluará las ideas de diseño de las carrozas presentadas en base a los criterios y las proporciones siguientes: originalidad y creatividad en la propuesta: 40 %; diseño de acuerdo con el evento: 40 %; y  calidad del diseño en este tipo de eventos festivos: 20 %. El Ayuntamiento de València contratará con los autores seleccionados la confección de las carrozas y su alquiler para el desfile de la Batalla de Flores de 2024.  

 Las 30 carrozas municipales están divididas en cuatro secciones:

Cuatro de Especial A (con un precio de 13.267 euros)

Seis de Especial B (6.830,74 €)

Diez  de sección Ordinaria A (3.489,52 €)

y otras diez de Ordinaria B (2.478,37 €).

Para 2024, el Ayuntamiento ha incrementado la dotación económica por cada carroza en 500 euros, lo que ha supuesto un aumento de 15.000 euros en el presupuesto total respecto al año pasado. Tal como recogen las bases del concurso de ideas, en el coste está incluido el traslado de los tractores.  

 

Te puede interesar:

¿Conoces el origen de la Batalla de Flores?

Continuar leyendo