Síguenos

Fallas

Carta de Carlos Galiana

Publicado

en

Galiana listas compromis

El passat 12 de novembre la Comissió de Seguiment per a les Falles de 2021 formada per representants de tots els col·lectius fallers de la nostra Comunitat i de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública va decidir, conjuntament, fer hui 15 de gener una reunió per valorar la situació de la pandèmia i les repercussions per a la nostra festa.
Amb les dades que teníem en eixe moment, a cinc mesos de la celebració de la setmana fallera, podíem mirar el futur amb un cert optimisme i així es va fer palès pels diferents representants que estiguérem en eixa reunió.

Hui, malauradament, la Secretària Autonómica ens ha constatat de forma oficial que serà impossible, com portem setmanes intuint, celebrar la setmana fallera en les seues dates tradicionals. No obstant això ens ha instat a treballar propostes de cara al segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

En tot cas s’obri hui un període de reflexió conjunta, tal i com hem fet sempre, per prendre decisions de cara al futur.
Per un costat des de Junta Central Fallera proposarem un calendari per tal de tancar l’exercici faller 2020/2021 i donar resposta a les preguntes que ja ens estan arribant sobre qüestions organitzatives internes de les comissions de la nostra ciutat i de les poblacions membres de Junta Central Fallera, com per exemple la nova elecció de presidents i presidentes, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors,entre altres.

Per a esta i altres qüestions ja he convocat un Ple Extraordinari el proper dimarts 19 de gener.

Des de Junta Central Fallera hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents i, malgrat això, continuarem treballant de manera incansable per mantindre viva l’activitat fallera i la nostra cultura festiva posant sempre per davant la salut de tot el col·lectiu i la resta de la ciutadania.

Per altre costat, i amb la representació dels diferents col·lectius, gremis, federacions, agrupacions, directiva, delegats i delegades de Junta Central Fallera, etc. mantindrem el més prompte possible reunions per valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa o les possibles ajudes als sectors implicats.

Els acords, evidentment, hauran de ser ratificats posteriorment per l’Assemblea General.

Hui també li he tornat a traslladar a la Secretària Autonòmica la possibilitat de comptar amb els nostres casals com a centre logístics per tal d’ajudar en la vacunació. Els fallers i les falleres hem estat, estem i estarem per ser part de la solució. Les falles son molt més que una festa, som cultura i som solidaritat.

A més a més demanaré a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la nostra festa i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
No vull finalitzar sense enviar un missatge a tot el món faller, com a Regidor de Cultura Festiva i President de Junta Central Fallera, però també com a faller número 201 de la falla 58: malgrat estar moltes vegades en el punt de mira, com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es suspengueren les falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats que hem fet fins ara i estic convençut que anem a continuar fent-ho.

Més enllà de la situació actual i les seues repercussions econòmiques, que haurem de valorar i treballar, les falles no van a parar. Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries així ho consideren, tornarem a eixir al carrer per tal de celebrar que volem acabar amb tot allò que no ens agrada i donar vida a coses millors.

Llarga vida a les falles!!
Carlos Galiana Lloréns
3er Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de València
Regidor de Comerç, Control Administratiu, Cultura Festiva, Innovació i Gestió del Coneixement i Relacions amb els Mitjans
President de Junta Central Fallera

Sanidad confirma que no habrá Fallas en marzo y propone el segundo semestre de 2021

 

Advertisement
Click para comentar

Tienes que estar registrado para comentar Acceder

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Fallas

Cabalgata del Ninot 2026 de este sábado: Horario y recorrido

Publicado

en

Cabalgata del Ninot 2025
Imagen: JUNTA CENTRAL FALLERA

Calles cortadas y horario de la Cavalcada del Ninot 2026 en València: recorrido, restricciones y operativo especial de tráfico

El Centro de Gestión de Tráfico ha preparado un dispositivo especial con motivo de la Cavalcada del Ninot, uno de los actos más emblemáticos de las Fallas de València, que se celebra este sábado 28 de febrero en el centro de València.

La cabalgata comenzará a las 17:30 horas y recorrerá algunas de las principales vías del centro histórico, con una duración prevista de más de dos horas.


🕔 Horario y recorrido de la Cavalcada del Ninot

  • 📍 Salida: 17:30 horas desde la Glorieta (plaza de Alfons el Magnànim)

  • 🛣️ Recorrido: calles de La Pau, Sant Vicent, plaza del Ayuntamiento y avenida del Marqués de Sotelo

  • 🏁 Final: calle de Xàtiva

  • Duración estimada: hasta las 20:00 horas

Las comisiones falleras se concentrarán previamente, entre las 15:00 y las 17:00 horas, en la plaza de Tetuán-General Tovar.

El desfile lo cerrarán las primeras piezas de la falla municipal “Hope”, que pondrán el broche final a la comitiva.

Además, la jornada concluirá con un espectáculo pirotécnico nocturno en la plaza del Ayuntamiento a las 00:00 horas.


🚧 Calles cortadas y restricciones de tráfico

Con motivo de la cabalgata, habrá afecciones importantes a la circulación en el centro de la ciudad durante la tarde del sábado, especialmente en el itinerario del desfile y vías adyacentes.

🚫 Prohibido estacionar el sábado 28 de febrero:

  • De 8:00 a 22:00 horas:
    En la banda izquierda del paseo de Ciutadella hasta Ximénez de Sandoval nº 6 (sentido de la marcha), para permitir el giro de la EMT.

  • De 14:00 a 22:00 horas:
    En la zona de carga y descarga de la plaza de Alfonso el Magnánimo, entre la calle de La Pau y General Tovar.


⚠️ Restricciones por mascletades en la plaza del Ayuntamiento

 

El Centro de Gestión de Tráfico recuerda que, desde el pasado 21 de febrero a las 22:00 horas y hasta el 20 de marzo a las 4:00 horas, existen restricciones especiales de estacionamiento por las mascletades y disparos pirotécnicos en la plaza del Ayuntamiento.

La prohibición afecta a:

  • Toda la plaza del Ayuntamiento

  • Calle Ribera

  • Paseo de Russafa

  • Calles Moratín, Barcelonina, Sang, En Llop y Cotanda

  • Avenida del Oeste

  • Calle Xàtiva (entre paso de Russafa y plaza de Sant Agustí)

  • Poeta Querol y Pintor Sorolla

  • Roger de Lloria, Correus y Pérez Pujol

  • Y otras vías adyacentes del centro

Se recomienda evitar el uso del vehículo privado en el centro y optar por transporte público o desplazamientos a pie.


🎭 Un acto clave de las Fallas

La Cavalcada del Ninot es una de las citas más esperadas del calendario fallero. En este desfile, las comisiones despliegan su creatividad con carrozas, disfraces, música y ninots satíricos que representan personajes políticos, escenas de actualidad y situaciones cotidianas, manteniendo el espíritu crítico y festivo que caracteriza a las Fallas.

Toda la información de Fallas Valencia 2026 en Official Press

Consulta en nuestra web toda la información de las Fallas 2026 como el programa completo de actos de las Fallas, las novedades, horarios, indumentaria, peinados, el tiempo que hará y los horarios de la Ofrenda de Fallas, el directo de mascletaes y castillos.

 

Continuar leyendo