Síguenos

Fallas

Carta de Carlos Galiana

Publicado

en

Galiana listas compromis

El passat 12 de novembre la Comissió de Seguiment per a les Falles de 2021 formada per representants de tots els col·lectius fallers de la nostra Comunitat i de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública va decidir, conjuntament, fer hui 15 de gener una reunió per valorar la situació de la pandèmia i les repercussions per a la nostra festa.
Amb les dades que teníem en eixe moment, a cinc mesos de la celebració de la setmana fallera, podíem mirar el futur amb un cert optimisme i així es va fer palès pels diferents representants que estiguérem en eixa reunió.

Hui, malauradament, la Secretària Autonómica ens ha constatat de forma oficial que serà impossible, com portem setmanes intuint, celebrar la setmana fallera en les seues dates tradicionals. No obstant això ens ha instat a treballar propostes de cara al segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

En tot cas s’obri hui un període de reflexió conjunta, tal i com hem fet sempre, per prendre decisions de cara al futur.
Per un costat des de Junta Central Fallera proposarem un calendari per tal de tancar l’exercici faller 2020/2021 i donar resposta a les preguntes que ja ens estan arribant sobre qüestions organitzatives internes de les comissions de la nostra ciutat i de les poblacions membres de Junta Central Fallera, com per exemple la nova elecció de presidents i presidentes, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors,entre altres.

Per a esta i altres qüestions ja he convocat un Ple Extraordinari el proper dimarts 19 de gener.

Des de Junta Central Fallera hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents i, malgrat això, continuarem treballant de manera incansable per mantindre viva l’activitat fallera i la nostra cultura festiva posant sempre per davant la salut de tot el col·lectiu i la resta de la ciutadania.

Per altre costat, i amb la representació dels diferents col·lectius, gremis, federacions, agrupacions, directiva, delegats i delegades de Junta Central Fallera, etc. mantindrem el més prompte possible reunions per valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa o les possibles ajudes als sectors implicats.

Els acords, evidentment, hauran de ser ratificats posteriorment per l’Assemblea General.

Hui també li he tornat a traslladar a la Secretària Autonòmica la possibilitat de comptar amb els nostres casals com a centre logístics per tal d’ajudar en la vacunació. Els fallers i les falleres hem estat, estem i estarem per ser part de la solució. Les falles son molt més que una festa, som cultura i som solidaritat.

A més a més demanaré a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la nostra festa i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
No vull finalitzar sense enviar un missatge a tot el món faller, com a Regidor de Cultura Festiva i President de Junta Central Fallera, però també com a faller número 201 de la falla 58: malgrat estar moltes vegades en el punt de mira, com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es suspengueren les falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats que hem fet fins ara i estic convençut que anem a continuar fent-ho.

Més enllà de la situació actual i les seues repercussions econòmiques, que haurem de valorar i treballar, les falles no van a parar. Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries així ho consideren, tornarem a eixir al carrer per tal de celebrar que volem acabar amb tot allò que no ens agrada i donar vida a coses millors.

Llarga vida a les falles!!
Carlos Galiana Lloréns
3er Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de València
Regidor de Comerç, Control Administratiu, Cultura Festiva, Innovació i Gestió del Coneixement i Relacions amb els Mitjans
President de Junta Central Fallera

Sanidad confirma que no habrá Fallas en marzo y propone el segundo semestre de 2021

 

Advertisement
Click para comentar

Tienes que estar registrado para comentar Acceder

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Fallas

DIRECTO| Lectura de premios de las Fallas Infantiles 2026

Publicado

en

OFFICIAL PRESS

Lectura de premios de las Fallas 2026 en directo por Official Press: horario del Ninot Indultat y premios infantiles

El domingo 15 de marzo es una de las jornadas más intensas del calendario fallero. A lo largo del día se celebra la plantà de las fallas infantiles, la elección del Ninot Indultat 2026 y, por la noche, uno de los espectáculos pirotécnicos más esperados.

Desde Official Press podrás seguir en directo la lectura de premios de las Fallas 2026, con el anuncio del ninot indultado y el resultado del concurso de fallas infantiles.


Domingo 15 de marzo: Ninot Indultat 2026 y premios infantiles

La jornada arranca con la plantà de los monumentos infantiles y continúa por la tarde con el cierre de la exposición y el anuncio del ninot que se salvará del fuego en la cremà.

Horario de actos del domingo:

  • 09:00 horas – Plantà oficial de todas las fallas infantiles.

  • 17:00 horas – Clausura de la Exposición del Ninot.

  • 17:30 horas – Lectura del veredicto popular y proclamación del Ninot Indultat 2026.

  • 17:45 horas – Recogida de los ninots por parte de las comisiones falleras hasta las 20:00 horas.

Durante la tarde también se conocerán los premios de las fallas infantiles, cuyo resultado suele anunciarse progresivamente a lo largo de la jornada.

El día se cierra con uno de los actos pirotécnicos más espectaculares del calendario fallero:

  • 23:59 horasL’Alba de las Fallas, un espectáculo pirotécnico simultáneo en numerosos puntos de la ciudad, con uno de sus epicentros en la Plaza del Ayuntamiento de València. Este evento fue recuperado en 2016 y se ha consolidado como uno de los momentos más especiales de la noche fallera.


Lunes 16 de marzo: premios de las fallas grandes

El lunes es el día en el que se conocen los premios de las fallas grandes, incluidos los más esperados del concurso: los de la Sección Especial.

Horario de actos del lunes:

  • 08:00 horas – Plantà oficial de todas las fallas grandes.

  • 16:30 horas – Entrega de premios de las fallas infantiles en la tribuna del Ayuntamiento.

  • Tarde – Lectura de los premios de las fallas grandes en todas las secciones.

Los galardones de la Sección Especial, los más importantes de las Fallas, suelen anunciarse alrededor de las 20:00 horas.

La jornada finaliza con un espectáculo pirotécnico:

  • 23:59 horas – Castillo de fuegos artificiales en la zona de la Ciudad de las Artes y las Ciencias.

 

Toda la información de Fallas Valencia 2026 en Official Press

Consulta en nuestra web toda la información de las Fallas 2026 como el programa completo de actos de las Fallas, las novedades, horarios, indumentaria, peinados, el tiempo que hará y los horarios de la Ofrenda de Fallas, el directo de mascletaes y castillos.

 

Continuar leyendo