Síguenos

Fallas

Carta de Carlos Galiana

Publicado

en

Galiana listas compromis

El passat 12 de novembre la Comissió de Seguiment per a les Falles de 2021 formada per representants de tots els col·lectius fallers de la nostra Comunitat i de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública va decidir, conjuntament, fer hui 15 de gener una reunió per valorar la situació de la pandèmia i les repercussions per a la nostra festa.
Amb les dades que teníem en eixe moment, a cinc mesos de la celebració de la setmana fallera, podíem mirar el futur amb un cert optimisme i així es va fer palès pels diferents representants que estiguérem en eixa reunió.

Hui, malauradament, la Secretària Autonómica ens ha constatat de forma oficial que serà impossible, com portem setmanes intuint, celebrar la setmana fallera en les seues dates tradicionals. No obstant això ens ha instat a treballar propostes de cara al segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

En tot cas s’obri hui un període de reflexió conjunta, tal i com hem fet sempre, per prendre decisions de cara al futur.
Per un costat des de Junta Central Fallera proposarem un calendari per tal de tancar l’exercici faller 2020/2021 i donar resposta a les preguntes que ja ens estan arribant sobre qüestions organitzatives internes de les comissions de la nostra ciutat i de les poblacions membres de Junta Central Fallera, com per exemple la nova elecció de presidents i presidentes, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors,entre altres.

Per a esta i altres qüestions ja he convocat un Ple Extraordinari el proper dimarts 19 de gener.

Des de Junta Central Fallera hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents i, malgrat això, continuarem treballant de manera incansable per mantindre viva l’activitat fallera i la nostra cultura festiva posant sempre per davant la salut de tot el col·lectiu i la resta de la ciutadania.

Per altre costat, i amb la representació dels diferents col·lectius, gremis, federacions, agrupacions, directiva, delegats i delegades de Junta Central Fallera, etc. mantindrem el més prompte possible reunions per valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa o les possibles ajudes als sectors implicats.

Els acords, evidentment, hauran de ser ratificats posteriorment per l’Assemblea General.

Hui també li he tornat a traslladar a la Secretària Autonòmica la possibilitat de comptar amb els nostres casals com a centre logístics per tal d’ajudar en la vacunació. Els fallers i les falleres hem estat, estem i estarem per ser part de la solució. Les falles son molt més que una festa, som cultura i som solidaritat.

A més a més demanaré a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la nostra festa i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
No vull finalitzar sense enviar un missatge a tot el món faller, com a Regidor de Cultura Festiva i President de Junta Central Fallera, però també com a faller número 201 de la falla 58: malgrat estar moltes vegades en el punt de mira, com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es suspengueren les falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats que hem fet fins ara i estic convençut que anem a continuar fent-ho.

Més enllà de la situació actual i les seues repercussions econòmiques, que haurem de valorar i treballar, les falles no van a parar. Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries així ho consideren, tornarem a eixir al carrer per tal de celebrar que volem acabar amb tot allò que no ens agrada i donar vida a coses millors.

Llarga vida a les falles!!
Carlos Galiana Lloréns
3er Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de València
Regidor de Comerç, Control Administratiu, Cultura Festiva, Innovació i Gestió del Coneixement i Relacions amb els Mitjans
President de Junta Central Fallera

Sanidad confirma que no habrá Fallas en marzo y propone el segundo semestre de 2021

 

Advertisement
Click para comentar

Tienes que estar registrado para comentar Acceder

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Fallas

La dulce historia del traje que ha estrenado Marta Mercader Roig en la presentación del libro oficial Fallas 2026

Publicado

en

En el emblemático marco de las Atarazanas del Grao, Marta Mercader Roig ha protagonizado uno de los momentos más emotivos de la jornada al estrenar un traje muy especial durante el acto de presentación del libro oficial Fallas 2026.

Un estreno que va mucho más allá de la indumentaria: es un homenaje tejido con cariño e identidad.


“LES PERLETES”: un regalo con alma del sector La Roqueta–Arrancapins 2025

El nombre de la seda lo dice todo: “LES PERLETES”. Así fueron bautizados los representantes infantiles del sector La Roqueta–Arrancapins 2025, quienes han querido obsequiar a Marta con un tejido exclusivo creado especialmente para ella.

Este gesto convierte el traje en un símbolo de continuidad generacional dentro de las Fallas, donde la infancia representa la ilusión, la pureza y el futuro de la fiesta. Que sean los propios niños quienes impulsen este regalo dota al conjunto de una carga emocional única: cada hilo es testimonio de afecto, gratitud y unión fallera.


Una seda rosa antiguo que habla de tradición y sensibilidad

El tejido, elaborado por la prestigiosa Compañía Valenciana de la Seda, está confeccionado en un delicado tono rosa antiguo.

Este color no solo aporta elegancia y serenidad, sino que evoca ternura, memoria y romanticismo, valores profundamente arraigados en la cultura fallera. El resultado es una seda que equilibra tradición y sensibilidad contemporánea, reforzando el mensaje emocional que acompaña el estreno.

 


Un conjunto que exalta la artesanía valenciana

El traje no es solo un vestido, sino una obra coral de grandes nombres de la indumentaria tradicional:

  • Manteletas de “Palmas” de Artesanía Viana

  • Aderezo de lazo con piedra verde de Roses

  • Peinetas personalizadas de Mes que pintes

  • Confección a cargo de Esther Martínez Indumentaria Valenciana

Las peinetas, al detalle

Nace en el taller de Més que Pintes,  una pieza artesanal única, compuesta por motivos florales, hojas y espigas, que se combinan armoniosamente con volutas ornamentales en el borde, otorgándole un estilo clásico y elegante. Cada peineta está chapada en oro y elaborada con la técnica tradicional de raspado a buril, garantizando un acabado delicado y exclusivo que resalta la maestría de estos artesanos.

Puedes seguir toda la actualidad visitando Official Press o en nuestras redes sociales: Facebook, Twitter o Instagram y también puedes suscribirte a nuestro canal de WhatsApp.

Continuar leyendo