Síguenos

Fallas

Carta de Carlos Galiana

Publicado

en

Galiana listas compromis

El passat 12 de novembre la Comissió de Seguiment per a les Falles de 2021 formada per representants de tots els col·lectius fallers de la nostra Comunitat i de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública va decidir, conjuntament, fer hui 15 de gener una reunió per valorar la situació de la pandèmia i les repercussions per a la nostra festa.
Amb les dades que teníem en eixe moment, a cinc mesos de la celebració de la setmana fallera, podíem mirar el futur amb un cert optimisme i així es va fer palès pels diferents representants que estiguérem en eixa reunió.

Hui, malauradament, la Secretària Autonómica ens ha constatat de forma oficial que serà impossible, com portem setmanes intuint, celebrar la setmana fallera en les seues dates tradicionals. No obstant això ens ha instat a treballar propostes de cara al segon semestre de l’any i amb les restriccions que siguen necessàries.

En tot cas s’obri hui un període de reflexió conjunta, tal i com hem fet sempre, per prendre decisions de cara al futur.
Per un costat des de Junta Central Fallera proposarem un calendari per tal de tancar l’exercici faller 2020/2021 i donar resposta a les preguntes que ja ens estan arribant sobre qüestions organitzatives internes de les comissions de la nostra ciutat i de les poblacions membres de Junta Central Fallera, com per exemple la nova elecció de presidents i presidentes, el tancament de la comptabilitat o l’elecció de vocals de sectors,entre altres.

Per a esta i altres qüestions ja he convocat un Ple Extraordinari el proper dimarts 19 de gener.

Des de Junta Central Fallera hem sigut i serem conseqüents amb totes les mesures sanitàries decretades per les autoritats competents i, malgrat això, continuarem treballant de manera incansable per mantindre viva l’activitat fallera i la nostra cultura festiva posant sempre per davant la salut de tot el col·lectiu i la resta de la ciutadania.

Per altre costat, i amb la representació dels diferents col·lectius, gremis, federacions, agrupacions, directiva, delegats i delegades de Junta Central Fallera, etc. mantindrem el més prompte possible reunions per valorar l’actual situació, el futur de la nostra festa o les possibles ajudes als sectors implicats.

Els acords, evidentment, hauran de ser ratificats posteriorment per l’Assemblea General.

Hui també li he tornat a traslladar a la Secretària Autonòmica la possibilitat de comptar amb els nostres casals com a centre logístics per tal d’ajudar en la vacunació. Els fallers i les falleres hem estat, estem i estarem per ser part de la solució. Les falles son molt més que una festa, som cultura i som solidaritat.

A més a més demanaré a la resta d’administracions públiques implicació activa en la reactivació de la nostra festa i el seu manteniment com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
No vull finalitzar sense enviar un missatge a tot el món faller, com a Regidor de Cultura Festiva i President de Junta Central Fallera, però també com a faller número 201 de la falla 58: malgrat estar moltes vegades en el punt de mira, com a col·lectiu hem estat a l’altura de les circumstàncies des que el passat 10 de març es suspengueren les falles. Hem mostrat un comportament exemplar en l’organització de les diferents activitats que hem fet fins ara i estic convençut que anem a continuar fent-ho.

Més enllà de la situació actual i les seues repercussions econòmiques, que haurem de valorar i treballar, les falles no van a parar. Ens reinventarem, ens cuidarem i, quan siga possible i les autoritats sanitàries així ho consideren, tornarem a eixir al carrer per tal de celebrar que volem acabar amb tot allò que no ens agrada i donar vida a coses millors.

Llarga vida a les falles!!
Carlos Galiana Lloréns
3er Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de València
Regidor de Comerç, Control Administratiu, Cultura Festiva, Innovació i Gestió del Coneixement i Relacions amb els Mitjans
President de Junta Central Fallera

Sanidad confirma que no habrá Fallas en marzo y propone el segundo semestre de 2021

 

Advertisement
Click para comentar

Tienes que estar registrado para comentar Acceder

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Fallas

El Gremio Artesano de Sastres y Modistas celebra su Showroom Fallero en Valencia

Publicado

en

Showroom Fallero

El Gremio Artesano de Sastres y Modistas de la Comunidad Valenciana celebrará esta semana la segunda edición del Showroom Fallero, un evento clave para la promoción y visibilidad de la indumentaria tradicional valenciana tras la celebración de las Fallas.

La cita tendrá lugar en el Novotel Valencia Lavant y reunirá a profesionales, firmas y amantes de la indumentaria en un espacio dedicado a la artesanía, la tradición y la innovación.


📅 Fechas y horarios del II Showroom Fallero

El evento abrirá sus puertas durante todo el fin de semana con el siguiente horario:

  • Viernes 27 de marzo: de 18:00 a 20:00 horas
  • Sábado 28 de marzo: de 10:00 a 14:00 y de 16:00 a 20:00 horas
  • Domingo 29 de marzo: de 10:00 a 14:00 y de 16:00 a 19:00 horas

La inauguración oficial será el viernes a las 18:00 horas y contará con la presencia de la Fallera Mayor Infantil de Valencia, Marta Mercader Roig, junto a autoridades y representantes del sector.


Un evento consolidado tras el éxito de su primera edición

Tras reunir a más de 7.000 visitantes en su primera edición, el Showroom Fallero se consolida como una de las principales citas del calendario fallero posterior a las fiestas de las Fallas de Valencia.

El evento refuerza el compromiso del gremio con:

  • La promoción de la indumentaria valenciana
  • La visibilidad del trabajo artesanal
  • La conexión entre profesionales y clientes
  • La dinamización del sector

👗 Firmas participantes en el Showroom Fallero 2026

En esta segunda edición participarán 20 firmas y profesionales de referencia, especializados en indumentaria tradicional y orfebrería:

  • Andrea Indumentaria
  • Alan Indumentaria
  • Carlos Salvador
  • Empar del Remei
  • El Vestidor Faller
  • Sergio Esteve
  • Amparo Gálvez
  • La Clau
  • L’U i Dos
  • L’Atelier de la Seda
  • Mantillas Domingo
  • La Barraca d’Alaquàs
  • Nicolina Mercería Técnica
  • La Mercería by Anitas y Koketos
  • Artesanía Fidela
  • Blusones Cocoliso
  • El Tabalet
  • Mara Escribá – Princesas con Abanico
  • L’Atelier de Rose Marie
  • Més Q Pintes

Estas firmas mostrarán sus últimas creaciones, tejidos, complementos y propuestas que combinan tradición e innovación.


Tradición, artesanía e innovación en Valencia

El II Showroom Fallero se posiciona como un escaparate único para poner en valor la calidad artesanal de la Comunitat Valenciana, destacando el trabajo de sastres, modistas y artesanos especializados en el traje tradicional valenciano.

Además, el evento contribuye a preservar un patrimonio cultural clave, adaptándolo a las nuevas tendencias y demandas del público.


Un impulso al sector de la indumentaria valenciana

Con esta iniciativa, el Gremio Artesano de Sastres y Modistas de la Comunidad Valenciana reafirma su papel como motor del sector, apostando por la excelencia, la innovación y la continuidad de un oficio con gran arraigo en la cultura valenciana.


Continuar leyendo