La Crida de este 2024 será recordada, no solo por su suspensión por el trágico incendio de Campanar, también por los parones, nunca vistos, por el incendio de una palmera junto a la antigua Casa de los Caramelos, y porque es la primera vez que el discurso de la Crida de las Falleras Mayores de Valencia 2024 se hace conjunto.
El discurso íntegro de la Crida de las Falleras Mayores de Valencia 2024
Valencians i valencianes Falleres i Fallers
Gent de tot el món,
Ací, baix la llum d’eixa lluna que ens il·lumina quan el mes de febrer s’apaga, ressona la veu que desperta València.
Una València solidària, unida, una València que hui, més que mai, només vol que les úniques flames presents als nostres barris siguen les d’una falla el dia de la Cremà… Una València agraïda a tots aquells que ens cuiden i ens protegeixen.
I ací, sobre les pedres que escriuen la nostra història, a les portes que obrin el cor d’una ciutat, portant els estendards que criden d’on venim i qui som, venim a dir que s’apropa la primavera, torna la llum, s’il·lumina la ciutat que encén la flama eterna, la de les FALLES.
Les Falles, que com una seda valenciana va teixint tan inestimable ruta en un recorregut de quatre estacions, les que ens marquen els pilars fonamentals de la festa:
La càlida llum estival és la pirotècnia que amb la seua partitura, plena de resplendor i color, crea un jardí efímer que engalana València i els seus pobles. I ho fa al so del tabal i la dolçaina, les bandes de música, la poesia festiva i la dolça parla valenciana.
Les últimes lluentors del sol a la tardor són els metalls de les nostres teles, de la nostra orfebreria, de la nostra indumentària. Eixa que ens distingeix i portem amb orgull.
En un hivern en el qual la llavor es gesta en els tallers dels nostres artistes, els modeladors de somnis. Ells són els que donen forma al sentir de la nostra festa, amb un llenguatge únic en el món. Una llavor que compartim amb qui arriba perquè brolle cada març, com les flors que deixem baix el mant de qui afectuosament ens protegeix i baix l’atenta mirada del nostre estimat Sant Josep.
I així arribem a la primavera, la que construeix cada comissió al cors dels casals, dels carrers, de les cases, en la proximitat de qui arriba, en la distància de qui les enyora des de lluny i des de l’amor dels nostres majors.
Ells, que a través dels seus ulls hem heretat les tradicions, que de les seues mans hem rebut el seu llegat. Ells són el nostre vertader Patrimoni i nosaltres som el seu millor reflex.
Sempre que s’escolte un pasdoble, sempre que s’òbriga la porta d’un casal, sempre que es plante una falla, la seua memòria serà eterna.
Una memòria que hereten els nostres menuts, el present i futur de la nostra festa….
Marina García, Fallera Mayor Infantil
XIQUETS I XIQUETES…
Ens hem reunit ací, a estes torres que foren portes de la ciutat per a obrir hui les dels nostres cors i així, mostrar al món sencer, allò que sabem fer els més menuts de la nostra terra,
compartir que venen dies carregats d’alegria, de bondat, de festa, de PAU i d’AMOR!
Per a qui diu que som el futur, els mostrarem que som el present, I que volem ser part d’una festa que està més viva que mai,
que cuida i respecta els vells costums i tradicions, però que també sap donar pas a les més noves.
Per això, volem fer un pacte amb els nostres majors,
i mostrar el nostre ferm compromís de donar continuïtat a aquesta meravellosa festa que ens han oferit.
i així, junts, aconseguir
que no quede ningú sense saber… QUÈ VOL DIR SER FALLER…
NI COM BATEGA EL COR… D’UNA FALLERA!!
Els més menuts estem preparats!
Perquè si cal celebrar… volem fer-ho sense sostre, convidant a tots i a totes a vindre amb nosaltres, perquè les Falles i València així ho mereixen!
Perquè tots junts, aconseguirem, un any més, FER FALLA!
I amb eixe sentiment, cal enaltir la solidaritat i germanor infinita que ha mostrat València cap al meu barri. Hui, més que mai, portem Campanar al cor.
En el meu nom i en el de la meua Cort d’Honor volem agrair a totes les comissions i en especial, als nostres infantils. per ser el motor que mou cada falla,
i perquè sabem que omplireu els carrers de color, de llum, de tradició, de cultura i de diversió…
Perquè hui, comissions infantils, vull ser per a vosaltres el tro d’avís
que anuncia que s’acosta la nostra festa…
FALLERETS I FALLERETES
Prepareu-vos perquè ARA SÍ… I ACÍ… COMENÇA TOT!! Que no quede un racó on no s’escolte el nostre crit…
CRIDEU AMB NOSALTRES PER A CONTINUAR TEIXINT LA MILLOR FESTA DEL MÓN….
LES FALLES!!
María Estela Arlandis, Fallera Mayor de Valencia 2024
Un teixit on també estem nosaltres, la meua Cort d’Honor i jo. Cada pas que donem, cada somriure, cada mirada, és la de cada faller i fallera de les nostres 384 comissions… Perquè vosaltres sou el nostre alé, sou el nostre orgull.
Enguany, a més, mirem cap al futur des de la ciutat del blau etern com a Capital Verda Europea. La ciutat de les palmeres, dels jardins de murta, de roses, i de la flor del taronger. La ciutat banyada pel Mediterrani, pel Túria, l’Albufera i l’horta valenciana. La ciutat hospitalària i cosmopolita, responsable i tolerant, eixa que vol convidar a totes i tots a conéixer la millor festa del món, les Falles!
Vos convide a obrir de bat a bat les portes dels nostres casals, a compartir la germanor fallera amb els vostres amics, amb els vostres veïns, amb tot aquell que vulga conéixer la nostra festa, perquè la màgia de les Falles fa que ens trobem persones que passen de ser desconegudes a persones que es queden en el més profund dels nostres cors.
Vos convide a omplir d’art els carrers, de sàtira i alegria, inundem de llum el cel en una festa que no té sostre, perquè ja és Patrimoni de tot el món.
Scoprire, entdecken, découvrir, 发现 ( Faxién), juhu ( yuju ), discover the most beautiful festival in the world, LAS FALLAS!
Com deia el nostre poeta Ausiàs March, ‘trobàreu clar que us amaré sense fi’… Falleres i fallers, amem tant la nostra festa perquè mai conega fi.
Al cel els vostres estendards, la vostra senya d’identitat, la que vos fa únics i irrepetibles, però que al seu torn, ens convida a agafar la mà del faller del costat per una mateixa raó…
Cridar al món sencer que el nostre moment ha arribat Cridar al món sencer que JA ESTEM EN FALLES!!
Visca València i visquen les Falles!
Toda la información de Fallas Valencia 2024 en Official Press
Floristerías de València piden el cambio de fecha para la mascletà del Día de la Madre
La decisión del Ayuntamiento de València de programar una mascletà aplazada de Fallas para el Día de la Madre, el 4 de mayo, ha generado una fuerte polémica entre el colectivo de floristas de la ciudad. Las floristerías, especialmente las situadas en la Plaza del Ayuntamiento, se han mostrado preocupadas por el impacto negativo que esta festividad puede tener sobre sus ventas en una de las fechas más importantes del año.
Restricciones por la mascletà y pérdidas para las floristerías
Según indican los afectados, la programación de la mascletà en el Día de la Madre «supone un grave perjuicio económico» para las floristerías, al coincidir con una de las jornadas de mayor volumen de ventas del año, cuando el acceso peatonal y de vehículos a la zona quedará restringido debido al dispositivo de seguridad del evento.
«Este día supone un elevado porcentaje de venta para las floristerías ubicadas en la Plaza del Ayuntamiento», advierten los comerciantes en un comunicado dirigido a la alcaldesa María José Catalá.
Las floristerías, especialmente las de la Plaza del Ayuntamiento, reclaman al consistorio que reconsidere la fecha del espectáculo pirotécnico, debido a que limita su actividad en una jornada clave para su economía.
València, tierra de flores… ¿o de pólvora?
Las floristerías, que son consideradas un emblema de la tradición valenciana, subrayan que su actividad en la plaza «es un símbolo de nuestra identidad cultural». Además, alertan que esta programación podría afectar a numerosos empleos directos e indirectos dentro del sector floral, un colectivo que trabaja intensamente durante esta época del año.
“Estamos seguros de que muchas madres preferirán recibir flores en lugar de pólvora”, afirman los floristas en un tono reivindicativo.
Petición formal al Ayuntamiento
Los floristas de València solicitan al Ayuntamiento que traslade la mascletà a otra fecha que no interfiera con el desarrollo normal del comercio el Día de la Madre, apelando al equilibrio entre las festividades y las necesidades económicas locales.
La polémica sigue ganando relevancia a medida que se acerca el 4 de mayo, con la esperanza de que el consistorio valore la importancia de las tradiciones valencianas en todos sus aspectos.
Catalá garantiza la mascletà del Día de la Madre en València y asegura medidas para minimizar el impacto en los floristas
El Ayuntamiento asegura que trabaja con los comerciantes de la plaza para acotar el cierre y proteger las ventas en una fecha clave
La mascletà del 4 de mayo sí se celebrará, pese a coincidir con el Día de la Madre
La alcaldesa de València, María José Catalá, ha confirmado que la mascletà especial prevista para el 4 de mayo, coincidiendo con el Día de la Madre, se celebrará como estaba previsto. Según explicó, el disparo se programó en esta fecha debido a que no pudo llevarse a cabo durante las pasadas Fallas.
“Se debe disparar pronto, ya que los pirotécnicos tienen el material preparado”, ha indicado la alcaldesa, subrayando que se trata de una situación excepcional que no se repetirá todos los años.
Puedes seguir toda la actualidad visitando Official Press o en nuestras redes sociales: Facebook, Twitter o Instagram y también puedes suscribirte a nuestro canal de WhatsApp.
Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.
Cookies estrictamente necesarias
Las cookies estrictamente necesarias tiene que activarse siempre para que podamos guardar tus preferencias de ajustes de cookies.
Si desactivas esta cookie no podremos guardar tus preferencias. Esto significa que cada vez que visites esta web tendrás que activar o desactivar las cookies de nuevo.
Cookies de terceros
Esta web utiliza Google Analytics para recopilar información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares.
Dejar esta cookie activa nos permite mejorar nuestra web.
¡Por favor, activa primero las cookies estrictamente necesarias para que podamos guardar tus preferencias!
Tienes que estar registrado para comentar Acceder