Síguenos

Fallas

#CridaFalles17| Así han sido los emocionados discursos de Raquel Alario y Clara Mª Parejo

Publicado

en

La Crida es un acto que supone el ‘pistoletazo’ de salida a la fiesta de las fallas, y por tanto es importante el mensaje que las Falleras Mayores de Valencia lanzan para invitar a valencianos y «forasters» a disfrutar de esta mágica fiesta. Por segundo año consecutivo, la Fallera Mayor Infantil de Valencia, Clara Mª Parejo Pérez también ha tenido la oportunidad de dirigirse al mundo infantil para recordar que son «el futuro de la fiesta» instando a los mayores a acercar a los niños a las fallas:

«Fallers i falleres infantils, xiquets i xiquetes,
Des d’estes Torres de Serrans, em dirigisc a tots vosaltres per a ser la veu dels més menuts de la festa de les Falles, reconeguda per fi com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

Nosaltres som el present però també el futur. El present perquè des de xicotets aprenem l’amor a les falles i les nostres arrels. Traslladem a la festa la nostra innocència, la nostra alegria i les nostres rialles per tot arreu. Som el futur, perquè l’única manera d’assegurar la continuïtat de la festa és fent que els xiquets i les xiquetes de hui siguen els fallers de demà.

Als més majors vos demane que deixeu que els xiquets s’acosten a les Falles, que s’apunten a les comissions. Obrim les portes dels casals perquè la gent puga descobrir que són una família on créixer, un lloc on aprendre a respectar els altres i un lloc on es conviu per a enaltir la nostra festa. Les Falles!

La meua Cort d’Honor i jo volem gaudir de la nostra imaginació; volem volar com els pardalets per a fer realitat un somni infantil; un somni de pau per al mes de març. Que els xiquets que patixen guerres escolten només el so de la pólvora i la música de la ciutat de València perquè estem en Falles.

Cride als fallers de bolquers, als que comencen a caminar, als que sou Falleres Majors i Presidents Infantils enguany, i a tots aquells que formeu part de les comissions infantils.

Que tots sàpien que en només uns dies València s’omplirà de monuments infantils, de xiquets i xiquetes tirant petards o berenant als carrers, de fallerets fent passacarrers, duent les primeres flors a la Geperudeta o plorant perquè arriba la nit de la cremà el dia de Sant Josep. Cride als xiquets de tots els barris de la ciutat i els voltants, perquè participen dels nostres actes.

Fallerets i falleretes infantils, crideu amb mi i amb la meua Cort d´Honor perquè se’ns senta per tots els racons de la ciutat, de la nostra comunitat, d´Espanya, d´Europa i del món sencer, perquè ja estem en Falles».

Tras Clara era el momento de la Fallera Mayor de ValenciaRAQUEL ALARIO BERNABÉ:

«Valencians i valencianes, falleres i fallers, gent de tot el món.

Fidels a les nostres tradicions, estem reunits en les històriques Portes dels Serrans, milers de cors fallers, plens d’il·lusió i alegria, per a anunciar-li al món sencer que… JA ESTEM EN FALLES!

Arriben els dies mes màgics de les nostres festes, on desvelarem el fruit del treball artesà dels nostres artistes fallers i omplirem els carrers de la major i més monumental manifestació d’art satíric del món…. LES FALLES!

Oblidem totes les preocupacions quotidianes i deixem-nos portar per l’alegria de viure una festa on la llum, el soroll, l’aroma de la pólvora i el ritme trepidant de les bandes de música inunden els nostres sentits. Mostrem al món la rica indumentària valenciana i desfilem amb emoció, acompanyats pels nostres estendards, davant de la nostra Patrona, la Mare de Déu dels Desamparats, oferint-li les millors flors de la nostra terra i demanant-li que cuide de tots els valencians, i en especial dels que més ho necessiten.

Obrim els nostres cors a tots el veïns i als milers de visitants de tot el món, perquè gaudisquen d’uns dies d’alegria i d’emoció compartida amb un poble que els estima, perquè quan tornen a les seues ciutats es convertisquen en pregoners de la millor festa del món… LES FALLES!

Falleres i fallers, vosaltres sou l’ànima de la nostra festa, els que amb el vostre treball diari i un amor i il·lusió sense límits manteniu vives les nostres tradicions. Sentiu l’orgull de ser garants de tot el que són i tot el que representen les Falles per als valencians, per a la nostra cultura, per a la nostra llengua valenciana i per a la nostra identitat com a poble. I ara, hem d’estar més orgullosos que mai, perquè les nostres Falles… JA SÓN PATRIMONI CULTURAL IMMATERIAL DE LA HUMANITAT!

Este reconeixement històric, fruit del treball de moltes generacions de falleres i fallers, ens dóna forces renovades perquè, tots junts, amb la passió que ens caracteritza, fem que les Falles siguen cada vegada més conegudes a nivell internacional.

Oferim-li al món la imatge d’un poble acollidor, dinàmic, creatiu, orgullosos de la nostra història i amb fe en el nostre futur. En nom de la Cort d’Honor i en el meu propi, vull saludar afectuosament i compartir
l’alegria i l’emoció d’esta Crida:
– Amb les falleres i fallers de tots els pobles i ciutats de Castelló, Valencia i Alacant on es planta una Falla.
– Amb els valencians i fallers que viuen i treballen més enllà de les nostres fronteres i que guarden en el seus cors el record emocionat de les seues arrels i la seua terra.
– I fem partícip el món sencer de la nostra Crida

o Visquem i compartim junts la passió per les Falles.
o Vivamos y compartamos juntos la pasión por las Fallas.
o Let’s live and enjoy the Fallas together.
Hui comencen els dies més desitjats. Disfrutem amb intensitat tots els actes de la nostra festa, que res esborre el nostre somriure, que la germanor fallera òmpliga cada racó de la nostra ciutat i que, tots junts, visquem unes FALLES INOBLIDABLES.

FALLERES I FALLERS, Alceu els vostres estendards.
Que flamegen les nostres senyeres.
I cridem-li al món sencer
VISCA VALENCIA!
I VISQUEN LES FALLES!»

banner-LLIBRETS-DE-FALLA-horizontal

Advertisement
Click para comentar

Tienes que estar registrado para comentar Acceder

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Fallas

DIRECTO| Sigue aquí la mascletà de Fallas de hoy

Publicado

en

Directo mascletà fallas
Sigue aquí la mascletà de Fallas de hoy- Foto: TONI CORTÉS

Official Press te ofrece cada día la mascletà en directo del 1 al 19 de marzo

Valencia ya vive sus Fallas 2026, la fiesta grande de la ciudad, y uno de sus actos más emblemáticos es, sin duda, la mascletà diaria en la Plaza del Ayuntamiento.

Desde el 1 hasta el 19 de marzo, inclusive, Official Press te ofrece el directo de la mascletà de hoy con señal cedida por el consistorio municipal, para que puedas disfrutar del espectáculo desde cualquier lugar y dispositivo.

Cada día conectamos en directo a partir de las 13:50 horas para vivir el ambiente previo y escuchar el tradicional:

“Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà”

A las 14:00 horas comienza el disparo que hace vibrar el corazón de Valencia.


🎆 DIRECTO | Sigue aquí la mascletà de Fallas hoy


📅 Calendario oficial de mascletaes Fallas 2026

Consulta el programa completo con fechas, pirotecnias participantes y espectáculos nocturnos.

Todas las mascletaes se disparan a las 14:00 horas en la Plaza del Ayuntamiento de Valencia.

🔥 Marzo: mascletaes diarias y noches de fuego

Domingo 1 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Peñarroja

  • 20:00 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Crespo

Lunes 2 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Hermanos Sirvent

Martes 3 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Alto Palancia

Miércoles 4 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Dragón

Jueves 5 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Zaragozana

Viernes 6 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Pibierzo

  • 23:59 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Pibierzo

Sábado 7 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Nadal Martí

  • 23:59 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Tomás

Domingo 8 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Martí

  • 20:00 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Nadal Martí

Lunes 9 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Turís

Martes 10 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Crespo

Miércoles 11 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Tomás

Jueves 12 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Alpujarreña

  • 20:30 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Alpujarreña

Viernes 13 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Vulcano

  • 23:59 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Turís

Sábado 14 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Aitana

  • 23:59 h. Espectáculo nocturno – Pirotecnia Tamarit

Domingo 15 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Valenciana

  • 23:59 h. L’Alba de las Fallas – Pirotecnia Vulcano


🎇 Recta final: castillos, Nit de Foc y Cremà

Lunes 16 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Tamarit

  • 23:59 h. Castillo – Pirotecnia Mediterráneo

Martes 17 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Mediterráneo

  • 23:59 h. Castillo – Pirotecnia Zaragozana

Miércoles 18 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Caballer FX

  • 23:59 h. Nit de Foc – Pirotecnia Valenciana

Jueves 19 de marzo

  • 14:00 h. Mascletà – Pirotecnia Hermanos Caballer

  • 19:00 h. Cabalgata del Fuego

  • 21:00 h. y 23:00 h. Cremà municipal – Pirotecnia Hermanos Caballer

Toda la información de Fallas Valencia 2026 en Official Press

Consulta en nuestra web toda la información de las Fallas 2026 como el programa completo de actos de las Fallas, las novedades, horarios, indumentaria, peinados, el tiempo que hará y los horarios de la Ofrenda de Fallas, el directo de mascletaes y castillos.

Continuar leyendo